Nezávislý informační portál o bezpečnosti a kvalitě potravin

Češi přicházejí na chuť řepkovému oleji

O řepkový olej mají čeští zákazníci stále větší zájem. Jeho prodej navzdory vyšším cenám šel v loňském roce nahoru. Jedním z důvodů může být reklamní kampaň, která je z velké části financována z daní z Evropské unie a Českého státu.
Češi přicházejí na chuť řepkovému oleji


Akci nazývanou Olej nad zlato propaguje stát ve spolupráci s EU. Projekt je veden jako tříletá dvojkampaň s názvy „Propagační kampaň pro EU systém kvality zemědělských produktů“ a „Olej nad zlato“, které jsou z většiny financovány ze zdrojů Evropské unie, dále z Ministerstva zemědělství/SZIF, Svazu pěstitelů a zpracovatelů olejnin a dvou komerčních subjektů, kterými jsou Unilever a Agrofert.

Zákaznici v supermarketech s potravinami utratili téměř 5 miliard korun, což představuje zhruba 15,6 milionů litrů řepkového oleje. Po předloňském roce kdy nákup této suroviny klesl, je zaznamenáno zase navýšení prodeje řepkového oleje o 3,25 milionů litrů, což znamená růst tržeb o 70,6 milionů korun. Jak uvedl portál iDNES, data byly sbírány z prodejen o velikosti minimálně 400 metrů čtverečních bez řetězce Makro, které jsou Nielsenem sledovány.

Celková spotřeba řepkového oleje šla nahoru i navzdory vyšší ceně, průměrně stojí téměř o šest korun za litr více, než druhý nejprodávanější slunečnicový olej. Česká republika patři v produkci pěstování řepkového semene na hlavu k velmoci.

Zdroje informací

Novinky zdarma

Zdarma newsletter s novinkami každý týden do Vašeho emailu

Obaly a značení Etiketomat Biofinder