Nezávislý informační portál o bezpečnosti a kvalitě potravin

Kampaň na podporu konzumace ryb bude stát téměř sedm milionu

Ministerstvo zemědělství (MZe) spouští novou kampaň pod názvem Ryba na talíř, která má podpořit konzumaci sladkovodních ryb.
Kampaň na podporu konzumace ryb bude stát téměř sedm milionu

Téměř sedm milionů korun bude stát kampaň Ryba na talíř, kterou spustilo Ministerstvo zemědělství (Mze), zmínil nedávno ČTK ředitel odboru kanceláře ministra zemědělství Vít Doležálek. Kampaň má podpořit konzumaci sladkovodních ryb a má ji zajistit státní příspěvková organizace Zařízení služeb MZe. Podobný projekt Ministerstvo zrušilo v předloňském roce, kde na jeho marketing bylo připraveno z rozpočtu na 60 milionů korun bez DPH.

"Projekt bude zaměřen především na prezentaci rybí kuchyně. Chceme poukázat, že rybí maso je nejen chutné, ale především obsahuje lehce stravitelné bílkoviny, zdraví prospěšné tuky, minerály a vitamíny," zmínil mimo jiné Doležálek.

Kampaň byla zahájena projektem Týden s kaprem za částku 725 000 korun. Peníze šly z větší čísti na nákup prostoru v tištěných médiích, zbytek byl použit na natáčení reklamního spotu a on-line marketing.

Na tuto prezentaci byl zakoupen Ministerstvem automobil za 1,7 milionu korun a měl by během letního období objet přibližně 40 destinací. Po ukončení kampaně bude auto dále využívat Mze. Na podzim chce Ministerstvo uspořádat troje rybářské slavnosti, počítá s návštěvou přibližně 5000 lidí.

Z posledních údajů vyplývá, že se ryby v předloňském roce objevovaly na českém jídelníčku více. Spotřeba meziročně stoupla o 0,02 kg na 3,73 kg ryb na jednoho obyvatele za rok. Produkce ryb v Česku předloni stoupla na 20 135 tun z 19 358 tun v roce 2013.

Zdroje informací

Novinky zdarma

Zdarma newsletter s novinkami každý týden do Vašeho emailu

Obaly a značení Etiketomat Biofinder