Nezávislý informační portál o bezpečnosti a kvalitě potravin
Novinka - iQSL nyní i jako aplikace zdarma do Vašeho telefonu Stáhnout na Google Play Stáhnout na AppStore

„Suchej únor“ prodej alkoholu příliš nezbrzdil

Akce Suchej únor spočívá v nulové konzumaci alkoholických nápojů po celý měsíc. Zájem o tento druh sortimentu však nikterak výrazně neklesl. U části prodejců letos poptávka naopak o něco vzrostla, ukázaly informace, které poskytli oslovení prodejci.
„Suchej únor“ prodej alkoholu příliš nezbrzdil

Mluvčí obchodního řetězce Billa Dana Bratánková uvedla, že se v únoru prodalo více piva, vína, sektů i lihovin, než tomu bylo ve stejný čas loni. Navíc vzrostl zájem o nealkoholické nápoje. Jednou z možných příčin je i teplejší počasí, domnívá se Bratánková.

Mluvčí obchodního řetězce Billa Dana Bratánková uvedla, že se v únoru prodalo více piva, vína, sektů i lihovin, než tomu bylo ve stejný čas loni. Navíc vzrostl zájem o nealkoholické nápoje. Jednou z možných příčin je i teplejší počasí, domnívá se Bratánková.

Vyšší poptávku po alkoholu, ve srovnání s únorem 2022, vypozoroval u svých zákazníků také Penny Market. U vína a lihovin činil nárůst hned 20 %, sdělil mluvčí řetězce Tomáš Kubík. „I pokud některý ze zákazníků takzvaný suchý únor dodržuje, může si alkohol během měsíce zakoupit a zkonzumovat ho později,“ přidal další pohled na věc.

Mluvčí e-shopu Košík.cz František Brož prohlásil, že oproti lednu se v únoru zvedl prodej piva a ciderů o 6 %. V meziročním porovnání pak upozornil na zvýšený zájem o alkohol v den svátku všech zamilovaných, na svatého Valentýna.

„V souvislosti s akcí Suchej únor jsme u prodejů alkoholu nezaznamenali žádné významné výkyvy,“ přidal se k většině mluvčí Lidlu Tomáš Myler. Podle něj prodej alkoholických a nealkoholických nápojů ovlivňuje spíše sezona (pozn. pivo a limonády frčí v létě, lihoviny spíše o Vánocích a Velikonocích).

V prodejnách Kaufland a Globus je křivka poptávky po alkoholických nápojích relativně stabilní. „Trendem je ale zvyšující se zájem o alkoholické mix drinky, který bude nabírat na síle s teplejším počasím,” řekla mluvčí Globusu Aneta Turnovská.

E-shop Rohlik.cz hlásí, že letos v únoru registroval cca stejné prodeje alkoholu jako loni. Největší úspěch má pivo, víno a prosecco. Podle mluvčí Denisy Morgensteinové šla v únoru citelně více na odbyt nealkoholická vína, nicméně sama připouští, že za tím mohou být i slevové akce, které společnost zavedla.

„Žádné mimořádné snížení zájmu o alkoholické nápoje u zákazníků nepozorujeme. Vidíme ale rostoucí zájem o nealkoholické alternativy prosecca, šumivých vín, aperitivů či piva včetně těch ochucených,“ informoval mluvčí Albertu Jiří Mareček.

Zdroje informací

Novinky zdarma

Zdarma newsletter s novinkami každý týden do Vašeho emailu

Obaly a značení Etiketomat Biofinder