Jak se chováme k životnímu prostředí doma i při nákupu

Běžný odpad vždy nebo alespoň často třídí 92 % domácností, 63 % pak také kompostuje či jiným způsobem třídí bioodpad.
K dalším aktivitám pro udržitelnost životního prostředí patří nošení si vlastní tašky na nákup, což uvedlo 90 % dotázaných, vyhýbání se jednorázovým plastům např. v podobě příborů a brček (61 %), využívání znovu použitelných lahví (55 %) a nákup potravin z tuzemské produkce (55 %).
Nicméně přestože 58 % respondentů považuje dopad výroby na životní prostředí za důležitý, při koupi nakonec upřednostní cenu. Priority ohledně nákupu dotázaní seřadili následovně – 47 % cena, 24 % složení a 20 % původ potravin. Nejméně zohledňují obal potravina a způsob pěstování/chovu. „Z výsledků je patrné, že pro českou veřejnost hrají při nakupování potravin hlavní roli ekonomické (cena) a kvalitativní (složení, původ) aspekty, zatímco etickým a ekologickým aspektům nepřikládají téměř žádnou důležitost, přičemž tyto preference jsou v posledních pěti letech stabilní,“ prohlásili autoři průzkumu.
Produkty šetrné k životnímu prostředí používá zhruba třetina dotázaných a pětina využívá re-sáčky na ovoce a zeleninu. Bezobalové nakupování upřednostňují 2 % zákazníků.