Budvar boduje
Budvar v roce 2023 uvařil 1,865 milionu hektolitrů piva, nejvíce ve své historii.
„V exportu se objemově povedlo nahradit ztrátu ruského trhu. Například ve Spojených arabských emirátech či Albánii jsme zaznamenali rekordní růst,“ uvedl ředitel pivovaru Petr Dvořák. Za hranice loni vyvezl Budvar více než 70 % uvařeného moku a meziroční nárůst činil 4,6 %.
Na domácím trhu si polepšil ve srovnání s rokem 2022 o 3,8 %. „K růstu na domácím trhu kromě rozvoje našeho standardního portfolia přispělo také pokračující partnerství s Mattoni 1873 a ochucené nealkoholické pivo BirGo. Úspěšný rok 2023 je důkazem, že orientace na segment prémiových piv doma i ve světě funguje a Budějovický Budvar zde má co nabídnout,“ prohlásil Dvořák.
V kooperaci s českými minipivovary JungBerg, Mad Cat, Pioneer a Clock vytvořil Budvar pro tuzemský trh 4 pivní speciály. V rámci projektu Partnership Brewing, který má za úkol zvýšit povědomí o kategorii českého ležáku ve světě, navázal spolupráci také se 3 řemeslnými pivovary z Dánska, Německa a Velké Británie.
Pivovar se i nadále věnoval investicím do rozvoje, na něž navazuje i v letošním roce. Rozšíří současnou kapacitu varny a vynaloží finanční prostředky na pořízení vlastní fotovoltaiky.
Začátkem roku Budvar mj. představil projekt Pivovar otevřený a zelený. Ten má za cíl rozvíjet areál a zvýšit atraktivitu pro návštěvníky. V horizontu několika dalších let by zde mělo vyrůst nové návštěvnické centrum s kapacitou až 200 tisíc návštěvníků ročně. „Nové návštěvnické centrum vnímáme jako jeden z větších rozvojových projektů. Chceme jej výrazně předělat, zmodernizovat a více otevřít areál veřejnosti. Současně ale chceme při rozvoji uvažovat komplexně, tedy i s propojením na území, v němž se pivovar nachází. Proto se společně s městem a krajem zabýváme možnostmi funkčního napojení návštěvnického centra na síť cyklostezek, abychom se stali snadno dostupným a atraktivním turistickým cílem třeba i pro ty, kteří ve volném čase do auta sedat nechtějí,“ přiblížil vizi šéf Budvaru.