Dva největší čeští internetoví prodejci potravin ukončili prodej vajec z klecových chovů

Původně měl konec prodeje vajec z klecových chovů u online supermarketu Rohlík.cz nastat do konce letošního roku, u druhého výše jmenovaného e-shopu dokonce v průběhu příštího roku. Konkurence na trhu však oba internetové prodejce přiměla k uspíšení celého procesu.
„Velké řetězce roky lidem tlačí do hlavy, že vejce musí stát co nejméně, a prodejci se bojí tabu kvalita versus cena prolomit,“ uvedl šéf společnosti Rohlík.cz Tomáš Čupr. „Díky vyjednávání jsme dokázali zajistit dostatek vajíček od českých chovatelů včetně lepších nákupních cen. Zbývající rozdíl v ceně jsme se rozhodli vzít na sebe, abychom neklecová vajíčka nabídli za cenu dostupnou pro každého,“ vysvětluje vedoucí firmy Košík.cz Tomáš Jeřábek. Obdobně je na tom i Rohlík.cz. Díky těmto krokům pak vyjdou podestýlková vejce cenově stejně jako dříve ta klecová.
Velké obchodní řetězce se zavázaly ukončit prodej vajec z klecových chovů do roku 2025. Při výši objemu prodeje je pro ně v současné době největším problémem omezená kapacita výrobců. To potvrzují i slova mluvčí obchodního řetězce Globus Rity Gabrielová: „Abychom mohli plán přestat prodávat klecová vejce do roku 2025 odpovědně naplnit, pracujeme nyní s našimi dodavateli. Nejde jen o vyřazení, ale i o náhradu za vejce z klecových chovů. A to může být v objemu potřebném pro Globus pro dodavatele výzva.“ Nicméně snaha proces urychlit, najít řešení a dostát svému slibu, je vidět už teď. Například Penny Market chce klecová vejce ze standardní nabídky vyřadit do konce letošního roku. Jiří Mareček zástupce prodejen Albert prohlásil: „S dodavateli spolupracujeme, abychom přechod urychlili. Již nyní máme v nabídce vejce, která nepocházejí z klecových chovů, a zákazníci si je mohou koupit a pro urychlení změny chovu tak hlasovat peněženkami.“