Obchodníci zužují nabídku

„Zejména na menších městech je neprodejné exotické ovoce, kvalitní maso na steaky. Lidé, kteří kupovali dražší potraviny, kupují levnější,” přiblížil problematiku prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza. Jeho slova potvrzuje i ekonom Vladimír Pikora, který uvedl: „Obecně teď můžeme pozorovat, že lidé velmi šetří. Například exotické ovoce už nekupují, snaží se ušetřit.“ Není tedy divu, že v malé vesnické prodejně jsou z exotického ovoce k dostání např. pouze citrony.
Maloobchodní tržby klesly o 6 %. Potíže se nevyhýbají ani sportovnímu či IT odvětví. Ze současné situace naopak profituje zboží spojené se zdravím (pozn. farmaceutické a zdravotnické potřeby, kosmetické a toaletní výrobky).
Ekonomové však předpovídají, že pro zákazníky se vše k dobrému obrátí velmi záhy. Nižší tržby donutí obchodníky vyskladnit více produktů a prodávat je ve slevách. Lidé si tak budou moci dopřát i v „dražší“ položky.