Září – Měsíc biopotravin

K rozšiřování povědomí o biopotravinách docházelo formou samostatných expozic na výstavě Země živitelka a na akci Dožínky na Letné. Dále veřejnost mohla navštívit dvanáct ekologických farem či obchodních a výrobních podniků. Zájem návštěvníků byl skutečně ohromný. Neváhali dorazit v počtu několika set lidí i na nejodlehlejší farmy. Oddělení ekologického zemědělství Ministerstva zemědělství navíc během svých road show postavilo svůj vzdělávací stánek v pěti podnicích a přineslo odpovědi na stovky otázek běžných zákazníků.
V posledních letech jsou biopotraviny v kurzu. Značí o tom meziroční nárůst jejich spotřeby o 30,5 % v období let 2016/2017, kdy výdaje domácností překročily 3 miliardy korun. Na poptávku přirozeně reagují i zemědělci, obchodníci a výrobci daného sortimentu. Jejich počet od roku 2017 vzrostl v průměru o 13,5 %.
Součástí kampaně „Září – Měsíc biopotravin“ byla i soutěž o Českou biopotravinu. Letošním absolutním vítězem se stalo BIO Kaštánkovo sušené maso vepřové s tymiánem a zázvorem.