Nezávislý informační portál o bezpečnosti a kvalitě potravin
Novinka - iQSL nyní i jako aplikace zdarma do Vašeho telefonu Stáhnout na Google Play Stáhnout na AppStore

Karlovarské minerální vody a internetový prodejce potravin Košík.cz spouští zálohový systém plastových PET lahví

Nová odpadová legislativa (pozn. schválená v loňském roce) se zavedením celoplošného zálohového systému plastů v Čechách nepočítá. Přesto se spojily dva silné subjekty působící na našem trhu, internetový prodejce potravin Košík.cz a výrobce Mattoni, a rozhodly se formou pilotního projektu právě tuto alternativu vyzkoušet.
Karlovarské minerální vody a internetový prodejce potravin Košík.cz spouští zálohový systém plastových PET lahví

 

Mattoni vytvořila edici lahví z 80-ti procentního recyklovaného PET. Tu plánuje nabízet právě prostřednictvím e-shopu Košík.cz. Navíc garantuje, že zmíněná láhev se následovně opět zpracuje na další a tento proces se může uskutečnit cca padesátkrát. Pro snadnější recyklaci také zvolila jednotnou barvu láhví, světle zelenou.

Svou tříkorunovou zálohu, jež si firma připočítá k nákupu, získáte po vrácení obalu kurýrovi formou zákaznických kreditů zpět. Má to však své podmínky. Obal se nesmí mačkat, musí na něm zůstat původní etiketa a součástí vratky je i příslušné víčko. Velkým přáním, které by signalizovalo úspěch celé akce, je, aby se vrátilo 90 procent zálohovaných láhví.

On-line prodejce avizuje, že pilotní projekt má vysondovat skutečný zájem a fungování vratných záloh na PET láhve. Prozatím jsou známy jen výsledky průzkumů veřejného mínění. Ty si nechala zpracovat iniciativa Zálohujeme. Loni průzkum agentur Kantar TNS a Ipsaos ukázal, že 75 procent Čechů je ochotno zálohovat PET láhve i za podmínky, že by je museli skladovat nezmačkané. Hlavní motivací je snaha snížit celkové množství odpadů v přírodě.

O tom, jak aktuální je téma vratných obalů, svědčí i snahy konkurence. Další z internetových gigantů, konkurenční Rohlík.cz, zavedl tuto možnost pro různé potraviny a drogistické zboží. „V současné době takto pravidelně nakupuje více než deset procent našich zákazníků. Každý měsíc pozorujeme nárůst kolem 25 procent nových zákazníků, co „Otoč obal“ alespoň jednou vyzkouší. Největší zájem je o mléko, bílé jogurty, tvaroh, kefír,“ uvedl ředitel společnosti Olin Novák. Ze sypaných produktů pak zmínil třtinový cukr, mouku, luštěniny, zvířecí sušenky a z drogerie gely.

Zdroje informací

Novinky zdarma

Zdarma newsletter s novinkami každý týden do Vašeho emailu

Obaly a značení Etiketomat Biofinder