Nezávislý informační portál o bezpečnosti a kvalitě potravin
Novinka - iQSL nyní i jako aplikace zdarma do Vašeho telefonu Stáhnout na Google Play Stáhnout na AppStore

Značka Regionální potravina slaví první významné kulaté výročí

Již deset let na našem trhu funguje značka Regionální potravina. Za sebou má značný vývoj. Její logo je symbolem kvality, zaručuje původ surovin a jistou výjimečnost. Poděkovat jí můžeme za podporu místních výrobců a obohacení našich jídelníčků.
Značka Regionální potravina slaví první významné kulaté výročí

Aby výrobek získal toto prestižní ocenění, je třeba, aby splňoval hned několik podmínek: jeho výroba musí probíhat v konkrétním regionu, podíl místních surovin musí činit minimálně 70%, hlavní surovina musí být 100% tuzemského původu a především je třeba, aby zvítězil v krajské soutěži.

Jednou ročně se totiž ve 13 krajích České republiky koná soutěž, na jejímž základě se logo Regionální potraviny uděluje. Zúčastnit se jí mohou pouze malé a střední firmy (do 250 zaměstnanců).  Soutěží se v devíti kategoriích (masné výrobky tepelně opracované; masné výrobky trvanlivé, tepelně neopracované, konzervy a polokonzervy; sýry včetně tvarohu; mléčné výrobky ostatní; pekařské výrobky včetně těstovin; cukrářské výrobky včetně cukrovinek; alkoholické a nealkoholické nápoje; ovoce a zelenina v čerstvé nebo zpracované formě; ostatní). Z každé z nich pak vzejde jeden vítěz, který si ocenění může užívat po dobu čtyř let.

Komise hodnotitelů u výrobků posuzuje inovativnost, senzorické vlastnosti, využité materiály a suroviny, způsob výroby, design výrobku, aj. Ocenění jako takové potom uděluje ministr zemědělství a do administrativy jej zavádí Státní zemědělský fond. Zájem o možnost nést logo Regionální potraviny každoročně roste. Pro srovnání můžeme uvést, že v prvním ročníku (pozn. v roce 2010) bylo do soutěže přihlášeno 927 produktů od 318 výrobců a soupeřilo se v šesti kategoriích. V loňském roce už se jednalo o 1495 výrobků od 416 různých žadatelů a počet kategorií se v průběhu let zvýšil na nynějších devět. V současné době na trhu nalezneme 411 oceněných potravin a to od 325 odlišných výrobců.

Díky osvětě spotřebitelů lze konstatovat, že nyní se zákazník orientuje spíše na kvalitu a čerstvost. Cena už nehraje hlavní roli, jak tomu bylo dříve. A určitá prestiž, záruka kvality, možnost odlišit se od konkurence, zviditelnit se na trhu a otevřít si nové možnosti v rámci obchodních příležitostí je to, co výrobcům propůjčuje logo Regionální potraviny. Důvěra zákazníků je pak již jen třešničkou na dortu.

Zdroje informací

Novinky zdarma

Zdarma newsletter s novinkami každý týden do Vašeho emailu

Obaly a značení Etiketomat Biofinder