Aktivní filtr témat
Všechny aktuality

Ceny tuzemských producentů vajec byly v polovině listopadu cca o čtvrtinu nižší než v Polsku a zhruba o 15 % nižší než na Slovensku, vyplývá z dat Evropské komise. Oproti průměru EU byly ceny nižší přibližně o pětinu.

Volbu restaurace v době oběda u 4 z 5 Čechů ovlivňuje denní nabídka (nejvíce v Evropě), uvádí průzkum Barometr FOOD, který sleduje stravovací návyky napříč Evropou. Výběrem z denního menu se snažíme šetřit čas i peníze.

Ceny čokolády už delší dobu rostou a analytici se domnívají, že tento trend jen tak neskončí. Na další vývoj bude mít rozhodující vliv sklizeň kakaa v Západní Africe.

Změny v nákupním chování spotřebitelů nezůstanou ze stran obchodních řetězců bez odezvy. V plánu je zvýšení dovozu, kdy je možné potraviny stejné kvality nakoupit o 15–20 % levněji než od českých dodavatelů, a podílu prodeje vlastních značek s nižšími cenami. Podle odhadu Českého statistického úřadu (ČSÚ) došlo ve 2. čtvrtletí v meziročním porovnání k poklesu hrubého domácího produktu (HDP) o 0,4 % (pozn. v 1. čtvrtletí to bylo 0,3 %).

Velkoobchodní ceny olivového oleje jsou ve srovnání s loňským rokem více jak dvojnásobné. Nyní se dokonce nachází na historických maximech. Na vině je zejména špatná úroda kvůli suchu ve Španělsku a jiných zemích Evropské unie, odkud pochází dvě třetiny celosvětové produkce. Lze předpokládat, že jakmile se doprodají zásoby z loňské úrody, vyšší ceny se odrazí také na obchodních pultech.

V loňském roce neúměrně vrostly náklady pekáren. Od začátku letošního roku se situace pomalu zlepšuje, a to zejména vzhledem k poklesu cen energií a mouky.

Řetězce nabízí s ohledem na sortiment masa spousty slev. Cenově tak vychází lépe než v loňském roce.

Zaměstnanci si čím dál častěji nosí do práce vlastní jídlo. Nedávný průzkum agentury STEM/MARK ukázal, že počet strávníků domácího jídla meziročně vzrostl o 4 % (pozn. ze 45 na 49 %).

Spotřebitelé utrácí významně méně než v loňském roce. Téměř 60 % Čechů celkově omezilo nákup potravin. Průzkum portálu AkcniCeny.cz ukázal, že vysoké ceny dopadají na chování také střední třídy.

V minulém týdnu se na Ministerstvu zemědělství uskutečnil kulatý stůl k problematice jablek v tržní síti. Do diskuse se zapojili zástupci Potravinářské komory, Agrární komory, obchodních řetězců i Ovocnářské unie.