Nezávislý informační portál o bezpečnosti a kvalitě potravin
Novinka - iQSL nyní i jako aplikace zdarma do Vašeho telefonu Stáhnout na Google Play Stáhnout na AppStore

Bublinky bez alkoholu si u nás získávají čím dál více příznivců

Údaje International Wine & Spirits Report (IWSR) ukazují, že po celém světě roste obliba dealkoholizovaných vín. Česká republika se s ohledem na jejich spotřebu drží v první dvacítce. V roce 2021 se u nás vypilo přes 1 milion lahví šumivého vína bez alkoholu, v kategorii tichých (pozn. nešumivých) dealkoholizovaných vín je spotřeba zanedbatelná.
Bublinky bez alkoholu si u nás získávají čím dál více příznivců

 

Za rok 2021 se v rámci 20 klíčových globálních trhů spotřebovalo 98,1 milionu lahví šumivých a tichých dealkoholizovaných vín. V popředí zůstává šumivá varianta, u které v období 2016 – 2021 vzrostla spotřeba o 68 %.

Největším trhem šumivých vín je Německo, kde se za rok 2021 prodalo 18,9 milionu lahví. Nám v roce 2021 díky spotřebě více než 1 milionu lahví v daném roce patřila 11. příčka.

„Globálně roste počet lidí, kteří si čas od času dopřejí svůj oblíbený nápoj ve variantě bez alkoholu. Vzhledem k tomu, že Německo je lídrem ve spotřebě klasických šumivých vín, je zde také vysoké procento těch, kteří sáhnou po variantě šumivého vína bez alkoholu,“ uvedl prezident Vinařské unie Ondřej Beránek.

V celosvětovém měřítku činil nárůst spotřeby tichého vína bez alkoholu mezi lety 2016 – 2021 dokonce 145 %. Nicméně v Čechách a na sousedních trzích je tento segment prozatím velmi malý. Nejvyšší popularitu si získal v USA, kde se ročně prodá 10,2 milionu lahví.

IWSR se domnívá, že poptávka po obou tipech dealkoholizovaných vín bude nadále růst. U šumivých vín se předpokládá, že až do roku 2026 stoupne v průměru o 9 % ročně, u tichých by mělo být tempo ještě rychlejší.

Na zájem ze strany spotřebitelů zareagovala např. společnost Bohemia Sekt. S výrobou prvních šumivých vín bez alkoholu začala už v roce 2007. Vyjma Bohemia Sektu bez alkoholu v bílé a rosé variantě od loňského roku nabízí také nealkoholickou podobu vína Mionetto italské sesterské společnosti. A prozatím jako poslední přírůstky zařadil dvojici dealkoholizovaných tichých vín věhlasného španělského vinařství Freixenet.

„Zájem o nealkoholické varianty šumivého vína dál roste. Dřív byla variantou hlavně pro řidiče a ženy v těhotenství, dnes ji vyhledávají ale i ti, kteří mají rádi klasické víno, jen občas chtějí vyzkoušet něco jiného. Proto dál rozšiřujeme nabídku o nové atraktivní varianty, aby spotřebitelé měli možnost volby,“ okomentoval vývoj marketingový ředitel společnosti Bohemia Sekt Martin Fousek.

 

Zdroje informací

Novinky zdarma

Zdarma newsletter s novinkami každý týden do Vašeho emailu

Obaly a značení Etiketomat Biofinder