Aktivní filtr témat
Články v sekci Kvalita

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) informovala o svém zjištění, kdy v údajně přírodní mleté vanilce laboratoř odhalila syntetický ethylvanilin.

Potravinářská inspekce v prodejně obchodního řetězce Tesco ve Frýdku-Místku objevila další masný výrobek polského původu, který klamal informací o obsahu masa.

Státní zemědělská a potravinářská inspekce zjistila další případ falšování mimořádného rozsahu. Tentokráte kontrolovala masové konzervy, které v letákové akci v měsíci dubnu nabízel obchodní řetězec Lidl. Jednalo se o stejného výrobce Pamapol S.A. z Polska, u kterého podobný přečin objevila v březnu letošního roku při inspekci v prodejnách Penny.

V březnu nabízel Penny Market na svých prodejnách jako akční zboží masové konzervy z Polska. Při jejich kontrole Státní potravinářská a zemědělská inspekce zjistila, že obsah masa deklarovaný na obale rozhodně neodpovídá skutečnosti.

V období před Velikonocemi se každoročně zaměřuje Státní veterinární správa na nezávadnost a správné značení vajec. Letos je akce pod názvem „Vejce 2018“ zacílena zejména na kontrolu čerstvých vajec označovaných jakostní třídou A určených pro maloobchodní prodej a barvených vajec, které se objevují na českém trhu. Výsledky budou k dispozici po Velikonocích.

Přes 31 tun nelegálního medu odhalila inspekce ve skladech na Olomoucku Státní a zemědělská inspekce provedla mimořádnou kontrolu ve skladu v areálu bývalého zemědělského družstva na Olomoucku a podařilo se jí zajistit celkem 31 449 kg medu opatřeného etiketami výrobce Včelpo spol. s.r.o., včetně šarží ve kterých bylo v minulosti laboratorními testy objeveno zbytkové množství antibiotik.

Potravinářská inspekce objevila na tuzemském trhu falšovanou tilápii nilskou původem z Číny.

Obchodní řetěze prodával mléčné výrobky z dovozu, které byly klamavě značené.

Inspektoři ze Státní zemědělské a potravinářské inspekce objevili v tržní síti falšovanou potravinu MalCao rozpustný kakaový.

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) odhalila klamání spotřebitele. Jídlo prodávané pražskou společností „Restaurace Kebab Atlas Montes“nabízelo v internetovém obchodě menší podíl vepřového masa.