Aktivní filtr témat
Články v sekci Legislativa

Ceny čokolády už delší dobu rostou a analytici se domnívají, že tento trend jen tak neskončí. Na další vývoj bude mít rozhodující vliv sklizeň kakaa v Západní Africe.

Změny v nákupním chování spotřebitelů nezůstanou ze stran obchodních řetězců bez odezvy. V plánu je zvýšení dovozu, kdy je možné potraviny stejné kvality nakoupit o 15–20 % levněji než od českých dodavatelů, a podílu prodeje vlastních značek s nižšími cenami. Podle odhadu Českého statistického úřadu (ČSÚ) došlo ve 2. čtvrtletí v meziročním porovnání k poklesu hrubého domácího produktu (HDP) o 0,4 % (pozn. v 1. čtvrtletí to bylo 0,3 %).

V loňském roce neúměrně vrostly náklady pekáren. Od začátku letošního roku se situace pomalu zlepšuje, a to zejména vzhledem k poklesu cen energií a mouky.

Řetězce nabízí s ohledem na sortiment masa spousty slev. Cenově tak vychází lépe než v loňském roce.

V minulém týdnu se na Ministerstvu zemědělství uskutečnil kulatý stůl k problematice jablek v tržní síti. Do diskuse se zapojili zástupci Potravinářské komory, Agrární komory, obchodních řetězců i Ovocnářské unie.

Pokles tržeb maloobchodů v únoru zpomalil a propadly se (ve srovnání s únorovou revidovanou hodnotou 6,8 %) „pouze“ o 0,4 % na 6,4 %. V meziročním srovnání nicméně jde už o 10. po sobě jdoucí měsíc, kdy obchodníci zaznamenali nižší tržby.

Zákazníci už nějaký čas řeší drahotu potravin v tuzemských obchodech. Zastropování cen, po kterém sáhli např. naši slovenští sousedé, se však prozatím nechystá. Obchodníci nemají důvod, slevové akce drží hladinu cen relativně nízko.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) upozorňuje podniky, profesní svazy a sdružení v oblasti prodeje potravinářských a zemědělských produktů, že zveřejňování informací o budoucím cenovém vývoji může být považováno za porušení pravidel hospodářské soutěže.

Od září do prosince loňského roku vzrostla cena cukru v obchodech o 77 %. Podíl na tom mají nejen drahé energie, ale také značné obchodní přirážky supermarketů. Právě ty, formou dopisu, vyzval ministr zemědělství Zdeněk Nekula, aby vysvětlily, proč prodávají cukr tak draze.

Průzkum agentury Stem/Mark, největšího distributora akčních a slevových letáků v České republice, pro Českou distribuční odhalil, že tištěnou formu letáku občas prolistuje 72 % české populace a pro 30 % Čechů představuje pravidelný zdroj informací o nabídce prodejců.