Nové ekologické účtenky
První vlaštovkou se staly stvrzenky zkrácené minimálně o 20 %. Nalezete na nich částku k zaplacení bez seznamu jednotlivých položek. Tuto variantu nejprve nabídl řetězec Albert. Pokud nechcete přijít o možnost kontroly cen jednotlivých položek, pořiďte si aplikaci. Tu nabízí mj. Globus, Lidl či Kaufland. „V budoucnu bychom chtěli zákazníkům nabídnout výběr mezi vytištěním účtenky nebo pouze její archivací v mobilní aplikaci,“ prohlásila vedoucí komunikace Globus Lutfia Volfová. Díky archivaci ze strany řetězců pak můžete řešit případné reklamace.
Mezi novinky také patří použití termostabilního alias „modrého“ papíru, který zajišťuje delší životnost vytištěných údajů, současně je plně recyklovatelný (pozn. lze jej vhodit do modrého kontejneru) a neobsahuje zdraví škodlivou látku bisfenol. Jako první jej začaly využívat prodejny obchodního řetězce Kaufland a následně na něj přešly i obchody Lidl a Tesco. Pyšní se certifikací FSC a pochází z odpovědného lesního hospodářství. Podobu účtenek a jejich ekologický dopad řeší také Penny Market a COOP. Oba jmenovaní zatím modrý papír nevyužívají, ale zákazníkům nabízí tisk zkrácené účtenky.
Budoucnost ekologického nakupování vidí všechny řetězce v přechodu na online účtenky.