Nezávislý informační portál o bezpečnosti a kvalitě potravin
Novinka - iQSL nyní i jako aplikace zdarma do Vašeho telefonu Stáhnout na Google Play Stáhnout na AppStore

Spotřeba piva v pohostinství klesá, v domácnostech naopak roste

Rok 2017 se zdá pro české pivaře velmi převratným. Na rozdíl od minulých let se snížila spotřeba čepovaného piva a naopak vzrostl prodej piva baleného.
Spotřeba piva v pohostinství klesá, v domácnostech naopak roste

Rok 2017 se zdá pro české pivaře velmi převratným. Na rozdíl od minulých let se snížila spotřeba čepovaného piva a naopak vzrostl prodej piva baleného.

Oproti loňskému roku, kdy spotřeba piva v Čechách činila 143 litrů na osobu, jeho zahraniční export vzrostl o 4,5% a jeho výroba meziročně stoupla o 1,9%, se zástupci Českého svazu pivovarů a sladoven obávají, že tento rok se bude označovat jako „černý rok českého pivovarnictví“.

Prodej piva v rozmezí letošního ledna až srpna svými statistikami skutečně překvapil. Podle údajů zveřejněných zástupci Českého svazu pivovarů a sladoven, spotřeba sudového piva v restauracích a hospodách meziročně klesla o 4,2%. Za poklesem prodeje svaz vidí řadu regulací, která na české pohostinství dolehla – kontrolní hlášení, elektronická evidence tržeb, regulace hazardu, snižování paušálů živnostníkům, zákaz kouření v restauracích a komplikovaná administrativa ohledně provozování zahrádek. Další pokles se dá očekávat v souvislosti s uzavíráním venkovních zahrádek u hospod a restaurací s ohledem na počasí.

Naopak lidé častěji kupují pivo balené a plechovkové z obchodních řetězců, zde se eviduje nárůst o 4%. O náhlý rozmach jde zejména u piva plechovkového, neboť jeho prodej vzrostl o 46%. Ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven paní Martina Ferancová tvrdí: „Z národa s tradiční hospodskou pivní kulturou se stáváme spíše zemí plechovkového piva.“ 61:39 tato čísla vyjadřují, že v současné době si pivo doma vychutná šest lidí z 10 a jen čtyři si na něj zajdou do hospody či restaurace.

Nejmarkantnější rozdíly jsou znatelné v letních měsících, kdy prodej čepovaného piva klesl o 4,6%. Čepované pivo se dále dělí na sudové a tankované z cisterny. Prodej piva v lahvích a plechovkách v tomto období stoupl o 6,2%.

Zdroje informací

Novinky zdarma

Zdarma newsletter s novinkami každý týden do Vašeho emailu

Obaly a značení Etiketomat Biofinder