Zájem o rostlinné produkty roste
Mluvčí on-line supermarketu Rohlik.cz Denisa Morgensteinová uvedla, že u kategorie „veggie“ společnost zaznamenala meziroční růst o 70 %. Nejvíce lidé kupují sójové a mandlové mléko a do popředí se dostávají také mléka ovesná či hrachová. „Neustále se zvyšuje i poptávka po hotových veganských jídlech,“ doplnila Morgensteinová.
Obchodní řetězec Albert, který se mj. zapojil do programu zaměřeného na rostlinné produkty ProVeg Veggie Challenge, taktéž poukazuje na stoupající oblibu bezmasých výrobků a rozšíření sortimentu alternativních zdrojů bílkovin rostlinného původu. Dle názoru ředitele komunikace Jiřího Marečka nejrychlejší boom zažívá kategorie alternativ burgerů. „Motivem k alternativní bezmasé stravě bývá často také obava o životní prostřední a snižování uhlíkové stopy. Potvrzují to také zvýšené prodeje tofu a dalších rostlinných bílkovin v různých variantách. Z veganské kategorie jsou oblíbená rostlinná mléka či různé alternativy mouky," shrnuje závěrem.
"K-take it veggie je alternativou nejen k masným produktům jako burgery a mleté, ale velmi oblíbené jsou též rostlinné nápoje, veggiegurty, krémy na vaření či tzv. nářez," přidala své postřehy mluvčí Kauflandu Renata Majerl.
Do rostlinných produktů se nově pustila společnost Emco a to se značkou Pan Hrášek. Momentálně disponuje dvěma alternativami masa a sýrů. Výrobky lze najít v hypermarketech Globus a na e-shopu Rohlík. Brzy by se měly objevit také v supermarketech Billa.