Češi přicházejí na chuť řepkovému oleji
Akci nazývanou Olej nad zlato propaguje stát ve spolupráci s EU. Projekt je veden jako tříletá dvojkampaň s názvy „Propagační kampaň pro EU systém kvality zemědělských produktů“ a „Olej nad zlato“, které jsou z většiny financovány ze zdrojů Evropské unie, dále z Ministerstva zemědělství/SZIF, Svazu pěstitelů a zpracovatelů olejnin a dvou komerčních subjektů, kterými jsou Unilever a Agrofert.
Zákaznici v supermarketech s potravinami utratili téměř 5 miliard korun, což představuje zhruba 15,6 milionů litrů řepkového oleje. Po předloňském roce kdy nákup této suroviny klesl, je zaznamenáno zase navýšení prodeje řepkového oleje o 3,25 milionů litrů, což znamená růst tržeb o 70,6 milionů korun. Jak uvedl portál iDNES, data byly sbírány z prodejen o velikosti minimálně 400 metrů čtverečních bez řetězce Makro, které jsou Nielsenem sledovány.
Celková spotřeba řepkového oleje šla nahoru i navzdory vyšší ceně, průměrně stojí téměř o šest korun za litr více, než druhý nejprodávanější slunečnicový olej. Česká republika patři v produkci pěstování řepkového semene na hlavu k velmoci.