Letáky přitahují čím dál více pozornosti
„Výsledky průzkumu ukazují, že popularita tištěného letáku v České republice v době prudké inflace a všeobecného zdražování roste. Spousta lidí si podle letáků vybírá prodejny, kam zajde nakoupit nebo sestavuje nákupní seznamy. Pro každého druhého Čecha jsou navíc nejpřehlednějším zdrojem informací o akčních nabídkách prodejců. To reflektuje také čtenost, která je z hlediska pravidelnosti vyšší u tištěných letáků než u online letáků, mobilních aplikací či jiných médií. Přestože žijeme v digitální době, stále existuje početná skupina lidí, která preferuje tištěný leták. Obchodníci by tuto skutečnost neměli opomíjet,“ uvedl obchodní ředitel České distribuční Jaroslav Staněk.
O 23 % vzrostl počet lidí sledujících letáky více než v minulosti a o 11 % těch, kteří je nově sledovat začali. Týká se to nejen seniorů, ale všech věkových skupin (pozn. nejmarkantnější nárůst je u osob ve věku do 44 let).
Tištěné letáky si sem tam prohlídnou 4 z 5 jejich příjemců, a to ať už se zrovna chystají na nákup (83 %) či nikoliv (77 %). Podle slevových akcí v tištěných letácích pokaždé nakupují domácnosti ve 45 % případů a jen občas ve 42 % případů. Nákupní seznam se ve 25 % vždy odvíjí dle letáku a alespoň z poloviny jej k jeho sestavení využívá 37 % domácností. Pouhých 12 % dotázaných prohlásilo, že se při sestavování seznamu nikdy neinspirují akčními letáky.
Nejčastěji spotřebitele v letácích zajímají potraviny, dále pak drogerie a kosmetika. Třetí místo, nutno podotknout, že s řádným odstupem, patří sortimentu výrobků pro domácnost a zahradu. Bezmála polovina respondentů (45 %) hledá v letácích slevu na konkrétní zboží bez ohledu na značku, naopak 32 % lidí pátrá po konkrétním výrobku nebo značce.
Průzkum, jehož oficiální název zní „Účinnost tištěných reklamních letáků mezi nakupujícími ČR“, se uskutečnil letos v září a zúčastnilo se ho 1500 osob.