Podniky mění přístup: novým standardem je neplýtvat

Zakladatel a výkonný ředitel Nesnězeno Jakub Henni uvedl, že ke konci roku 2024 s platformou spolupracovalo cca tisíc podniků. V meziročním porovnání se jedná o více než dvojnásobný nárůst. A počet partnerů nadále stoupá, v současné chvíli se pohybuje okolo 1800.
Už dávno se nezapojují pouze bistra a kavárny. Své přebytky nabízí také hotely či maloobchodní řetězce. Z těch velkých spolupráci potvrdil Penny Market a další jsou dle Henniho v jednání.
Aplikaci Nesnězeno si prozatím stáhlo přes 1,1 milionů lidí, z nichž výraznou většinu (75 %) tvoří ženy. Od roku 2018, kdy projekt vznikl, se skrze platformu prodalo více jak 1200 tun potravin (tzn. cca 1,2 milionu jednotlivých balíčků).
V dnešní době, kdy plýtvání potravinami představuje zásadní společenské a ekologické téma, lze Nesnězeno považovat nejen za chytré technologické řešení, ale také za důkaz, že v Česku se z ochoty zachraňovat jídlo stává běžná součást každodenního života.