Polovina prodejců alkoholu kontrolovaných ČOI klamala zákazníky

Česká obchodní inspekce (ČOI) ve druhém čtvrtletí provedla 1339 kontrol, které byli zaměřené na prodej alkoholových nápojů. Během této doby narazila na to, že téměř polovina prodejců prodávala konečným spotřebitelům alkohol pod míru nebo uváděli špatné ceny, čímž klamali zákazníka. Výjimkou také nebylo překračování předpisů. v pondělí to oznámil v tiskové zprávě mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.
Během kontrolovaných subjektů zaměřených na nabídku a prodej alkoholických nápojů inspekce nezjistila žádné překročení předpisů týkajících se značení alkoholu nebo spotřební daně, narazila ovšem na porušení zákona o ochraně spotřebitele ve 46,9 % případů.
Nejčastěji prodejci alkoholu chybovali v předpisech o uvádění ceny, kde musí být na výrobku zřetelně uvedena cena. Ceník musí být také umístěn na viditelném místě. Prodejci také opomíjeli povinnost nabízet zboží ve správné hmotnosti, míře nebo množství, které si může zákazník překontrolovat. Chybovalo se také při vydávání účtenek.
V celkovém souhrnu udělila Česká obchodní inspekce 560 pokut, které po součtu dosáhly hodnoty 3 189 000 korun. Inspekce bude i nadále v těchto kontrolách pokračovat.