Roste popularita rozvozu nákupů
Za rok 2023 vyexpedoval online supermarket Rohlík.cz 11,5 milionu objednávek pro více než 800 tisíc zákazníků – českých, rakouských, německých, maďarských a rumunských. Jeho obrat činil 17,8 miliardy Kč.
„Rohlík se už nyní blíží k bodu zvratu na všech trzích, kde působí. A momentálně si klade za cíl dosáhnout ročního obratu přes jednu miliardu eur, asi pětadvacet miliard korun, s pozitivním cash flow pro finanční rok 2024,“ prohlásil (pozn. pro magazín Forbes) majitel Rohlík Group Tomáš Čupr.
Mezi roky 2015 a 2023 se zisky Rohlík.cz zvýšily o 76 %. Úspěch konceptu připisuje jeho generální ředitel pozornosti směřované na zákaznický servis a využití vlastní technologické platformy, která pomocí umělé inteligence předpovídá množství objednávek a plánuje trasy.
Košík.cz spustil po novém roce kampaň, v rámci které nechává volbu produktů určených do slevových akcí na svých zákaznících. „To, na čem budou šetřit, mohou ovlivnit svými návrhy české domácnosti samy,“ přiblížil ideu CEO Košík.cz Ivan Utěšil. Spotřebitelé mohou nominovat až 20 výrobků. Denně zákazníci najdou 4 500 produktů za zvýhodněnou cenu a z 1 500 na 3 000 položek se rozšířila nabídka v sekci „Více za méně“, kde se cena zboží snižuje při koupi více kusů (pozn. kromě základních potravin a nápojů se vztahuje na drogerii, dětské zboží nebo krmivo pro domácí mazlíčky).
Tesco se v roce 2012 jako první objevilo v online prostředí. Letos mu patří krásná 2. příčka v průzkumu Rostlinný řetězec roku 2024, jež organizuje společnost Rostlinně. Tesco má totiž ze všech řetězců nejširší nabídku rostlinných alternativ mléka a mléčných výrobků. „Velice si vážíme získání 2. místa v Rostlinném řetězci roku…Nabídku rostlinných produktů chápeme jako klíčovou součást našeho sortimentu, a právě proto ji neustále rozšiřujeme. Vnímáme, že i mezi našimi zákazníky a zaměstnanci jsou výrobky rostlinného původu čím dál více oblíbené,“ uvedla generální ředitelka Tesco pro Českou republiku Katarína Navrátilová.
Pilotní verzi e-shopu spustila Billa v březnu 2023 a v průběhu testování doručila necelých 30 tisíc objednávek. Do plnohodnotného režimu přešel e-shop na podzim 2023. Nákupy v současné době rozváží řetězec pouze do několika lokalit, s rozšířením do celé republiky počítá do roku 2025.
Nutno zmínit, že vlastním e-shopem od roku 2017 disponuje také Lidl, nicméně stejně jako Kaufland zde obchoduje pouze s nepotravinářským sortimentem.