Spotřebitelé mění preference: více sahají po kvalitnějším pečivu

„Stále víc se prodávají chleby s vyšší přidanou hodnotou. Klesá podíl konzumních chlebů, kterých se před třemi lety prodávalo až 90 procent z celkové produkce, teď je to nějakých 60 procent a jde to dolů. Malé i velké pekárny začaly produkovat řemeslné chleby, dělají menší šarže a široké portfolio,“ uvedl výkonný ředitel Svazu pekařů a cukrářů Bohumil Hlavatý.
Tuzemský sortiment se podle něj začíná přibližovat pekárnám v Rakousku či Bavorsku. „Přestal krach pekáren, dochází k majetkovým přesunům, objevují se finanční skupiny, které pekárny skupují a majetková struktura se mění. Ale hlavní sdělení je, že se vracíme k dobré pekařině, už to není o tom, kdo udělá levnější rohlík, kdo udělá levnější Šumavu,“ prohlásil.
Rozdílné preference dle Hlavatého má mládež. „Mladí lidé spíš dávají přednost bílému pečivu, víc jedí rohlíky, mají rádi hamburgery,“ dodal na závěr.