Svatomartinské víno letos láme rekordy
Původní odhad zněl 2,35 milionů lahví. Z výše uvedeného vyplývá, že se podařilo překročit o více než 100 tisíc kusů. Vůbec poprvé se Svatomartinské víno plnilo do lahví s praktickým šroubovacím uzávěrem, a to hned ve více než 82 % případů (pozn. konkrétně 2 020 000).
„Překonání dosud nejsilnějšího ročníku 2021, tedy 2 344 000, už není jen symbolické, ale jedná se opravdu o jeho výrazné překročení. Každopádně i přes tato optimistická čísla jde především o to, co Svatomartinské víno symbolizuje a jaké místo si ve zvycích našich spoluobčanů za ty roky vytvořilo. Je symbolem společenského života, pospolitosti, trávení výjimečných i všedních chvil s dobrým vínem a jídlem atd. Vysoká čísla prodaných Svatomartinských vín jsou tak ukazatelem, že si lidé užívají společných radostí zase o něco více. A z toho jako vinaři máme největší radost,“ uvedl ředitel Vinařského fondu Ing. Jaroslav Machovec.
Známka „Svatomartinské“ byla registrována v roce 1995 a od roku 2005 ji vlastní právě Vinařský fond. Ten ji každoročně vinařům propůjčuje. Vinařský fond se pak společně s Národním vinařským centrem také stará o propagaci těchto vín pod jednotným logem. Na jejich etiketě nalezneme známý symbol sv. Martina na koni.