Nezávislý informační portál o bezpečnosti a kvalitě potravin
Novinka - iQSL nyní i jako aplikace zdarma do Vašeho telefonu Stáhnout na Google Play Stáhnout na AppStore

Úspěch akce DEN OKÉNEK

V sobotu 7. listopadu proběhla akce DEN OKÉNEK. Měla za cíl motivovat lidi, aby si objednali jídlo přímo u výdejního okénka restaurace a ta díky tomu nemusela platit až 30 % tržby donáškovým společnostem. Vzhledem k úspěchu se organizátoři rozhodli ji v brzké době zopakovat.
Úspěch akce DEN OKÉNEK

Projekt společně zorganizovaly Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR ČR) a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) a zapojily se do něj tisíce restaurací po celé České republice.

„DNEM OKÉNEK jsme chtěli lidem otevřít oči i aktivně pomoci těžce postiženým restauracím a hospodám, které bojují o život a každá koruna je pro ně důležitá,“ prohlásil Tomáš Prouza prezident SOCR ČR a viceprezident Hospodářské komory ČR. Současně uvedl, že vlivem vládních omezení provozu již dnes hrozí zánik až polovině restaurací a hospod v Čechách.

I když počasí v daný den zrovna ideální nebylo, návštěvnost výdejního okénka se v mnoha restaurací ve srovnání s předcházející sobotou zvýšila. „Proti předchozímu týdnu jsme v sobotu prodali více jídel přímo než přes donáškové společnosti,“ potvrzuje Zdeněk Babulík majitel restaurace Legenda Steak House ze Zlína. Vyslovil také přání, aby se akce konala častěji, čímž by se ještě více dostala do povědomí veřejnosti.

Pozitivní zpětné vazby prakticky z každého regionu nezůstaly u pořadatelů nevyslyšeny a akce se dočká opakování. „Bez podpory, ze strany svých zákazníků, restaurace nepřežijí. S kampaní chceme pokračovat tak dlouho, dokud nebude toto dramatické období za námi,“ řekl Luboš Kastner, garant projektu Moje restaurace AMSP ČR.

Václav Stárek prezident AHR ČR upřesnil: „Našim záměrem je pomoci gastro sektoru, který zaměstnává statisíce lidí a nemalou mírou přispívá do státního rozpočtu. A jedním z těchto způsobů je také plná transparentnost, aby zákazníci věděli, kolik platí za jídlo a kolik za jeho případné doručení rozvážkovou službou. Tento projekt není pouze jednorázová kampaň na podporu přímého prodeje, ale předpokládáme, že bude trvalým programem pro zájemce z řad restaurací, zvláště, pokud nabídnou za přímý prodej zákazníkovi něco navíc.“

Zdroje informací

Novinky zdarma

Zdarma newsletter s novinkami každý týden do Vašeho emailu

Obaly a značení Etiketomat Biofinder